"Een overzicht van wat zich binnen andere afdelingen afspeelt"

Joachim Meyer werkt als Hoofd Klantervaringen bij Coor, en hij is een van de meest productieve personeelsleden van het bedrijf op het vlak van het delen van kennis.

“Ik praat vaak over wat ik doe op mijn werk, op Yammer bijvoorbeeld, en de feedback is telkens positief. Veel van mijn collega’s nemen contact op om meer te weten te komen, en dat zou nooit gebeuren als ik geen informatie had gedeeld over wat ik die dag aan het doen was. Ik denk dat mensen het leuk vinden om een overzicht te hebben van wat er zich op andere afdelingen afspeelt.”

Veel van de medewerkers van Coor geven aan dat het delen van kennis een belangrijke reden is om bij het bedrijf te werken. Ben je het daarmee eens?

“Absoluut. Dit is een heel open organisatie en je kunt heel gemakkelijk je collega’s benaderen voor hulp of het uitwisselen van ideeën. Ik ben van nature nieuwsgierig. Als we deze cultuur niet zouden hebben, zou ik me ongelukkig voelen op mijn werk.”

Hoe deel je je kennis in je dagelijkse werk bij Coor?

“Onze digitale kanalen zoals Yammer en Teams tonen dat veel mensen de tijd nemen om informatie te delen, ook als dat niet hoeft. Dat is vooral opvallend als je on-site op kantoor werkt. Om een voorbeeld te geven, een van je collega’s spreekt je spontaan aan om iets wat net is gebeurd met je delen.”

Waarom is het belangrijk om kennis te delen?

“Daar is een aantal redenen voor. Wanneer je kennis deelt, verhoog je het kennispeil van je collega’s. Door kennis te delen verlaag je tevens het risico van dubbel werk en reduceer je suboptimale werkprocedures tot een minimum.”

Over Joachim Meyer

Woont in: Stockholm

Leeftijd: 36

Werkt als: Hoofd Klantervaringen